szolgaltatasok-nogyogy

A női nemi szervek fertőzései közül a hüvelygyulladás fordul elő leggyakrabban, így természetesen a nők legtöbbször emiatt keresik fel a nőgyógyászt.

A hüvelygyulladás legjellemzőbb tünete a hüvelyfolyás, mely a hüvelyváladék mennyiségének, színének és gyakran szagának a megváltozását jelenti. A viszkető, égő érzés szintén gyakori panasz.

A hüvelyfolyások osztályozása általában a kórokozó alapján történik. Így megkülönböztetünk gombák, baktériumok és trichomonász által okozott gyulladásokat. Ez a három fertőzésfajta teszi ki a hüvelygyulladások 90%-át. A maradékot vírusok, valamint allergiás és kémiai gyulladások alkotják.

A gombák okozta hüvelygyulladások a szexuális életet nem élő nők esetében is kialakulhatnak.

A fertőzések kb. 80 %-ában a Candida albicans nevű gombafajta a bűnös. A közhiedelemmel ellentétben nem nemi betegség, nem csak a külvilágból eredő fertőzés. A hüvelyben kis számban egyébként is megtalálható gombák elszaporodnak az antibiotikum vagy szteroid kezelés, a szénhidrát-anyagcsere felborulása, az immunológiai ellenállás csökkenése következtében, és klinikai tünetekkel járó fertőzést okoznak.

A bakteriális hüvelygyulladás szinte kizárólag már menstruáló, szexuális életet élő nőknél fordul elő. Oka a hüvely normál flórájának eltűnése, és ezzel párhuzamosan a különböző kórokozó baktériumok elszaporodása. Kialakulását a szexuális partner gyakori váltogatása, a méhen belüli fogamzásgátló eszköz, a dohányzás segíti elő.

A Trichomonasis a hüvely, vagy a húgycső megbetegedésével járó, nemi úton terjedő betegség, melyet a Trichomonas vaginalis nevű ostoros egysejtű okoz. A kórokozó megfertőzheti mind a nők, mind a férfiak húgy-ivar szerveit, a tünetek azonban főleg nőknél jelentkeznek.

Nőknél, a betegség általában zöldes-sárga, habos hüvelyi váladékozással kezdődik. A külső nemi szervek érzékenyek és fájdalmasak lesznek. A nemi aktus is fájdalmassá válhat. Előfordul a húgyhólyag fertőzésére utaló fájdalmas, és gyakori vizelés. A férfiaknak általában nincsenek panaszai, viszont partnerüket megfertőzhetik.

A fel nem ismert, elhanyagolt fertőzések ráterjedhetnek a belső nemi szervekre és kismedencei gyulladást okozhatnak. Ennek késői következményeként meddőség alakulhat ki.

A nőgyógyászati fertőzések kezelése az esetek nagy többségében viszonylag egyszerű és gyors folyamat. De ennek elengedhetetlen feltétele a minél korábbi diagnózis. Ezért ha a fenti tünetek bármelyikét észleli ne késlekedjen, kérjen segítséget.